فائ ءایتِ الله تُنکرونَ

زمانی که عشق تمام شد همان خداست.....
مشخصات بلاگ
آخرین نظرات
  • ۳۱ شهریور ۹۵، ۲۰:۵۶ - دل. بیقرار
    ... آهـــ
پیوندهای روزانه
دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ

ثواب تشکیلاتی

ثواب تشکیلاتی

چطور ممکن است ساحران جیره‌خوار فرعون در عرض چندثانیه عاشق شهادت بشوند ؟! تا جایی که به فرعون گفتند: "فَاقْضِ مَا أَنْتَ قَاضٍ إِنَّمَا تَقْضِی هَذِهِ الْحَیاةَ الدُّنْیا"(طه/72) هرچه می‌خواهی بکن! ما در سلوک فردی باید 30سال نماز شب بخوانیم ولی او در عرض چندثانیه این‌گونه سلوک می‌کند. چرا؟ چون اثر کار ساحران بر روی یک امت بود. فرعون سناریو را این‌طور چیده بود: یا موسی شکست می‌خورد یا پیروز مسابقه می‌شود. اگر شکست خورد که ما پیروز می‌شویم ولی اگر پیروز هم شد می‌گوییم این استاد ساحران است و اصلا او را دعوت می‌کنیم تا معلم و مربی ساحران شود. در هر دو صورت ما برنده‌ایم. اما فرعون هیچ وقت فکر نمی‌کرد که ساحران در این معادله تسلیم شوند و ایمان بیاورند و سجده کنند! همه نقشه ها به هم ریخت. او نقشه کیش و مات موسی را ریخته بود اما با این عمل اجتماعی ساحران، کل تشکیلات فرعون به هم ریخت. اثر این کار بر یک امت بود و برای همین، این قدر قیمتی شد. به واسطه همین یک عمل در یک لحظه خدا دل‌هاشان را لبریز از نور کرد.

من 30 سال این اعمال را در فردیت خودم انجام می‌دهم اما آن‌ها در یک لحظه با یک ثواب اجتماعی همه آن 30 سال عمل فردی را به دست می آورند. چون خدمت به جامعه است. خدمت شما هم در ستادهای انتخاباتی و در این شرایط حساس همین نقش را دارد. چون یک ثواب اجتماعی بزرگ است. برای خدمت در حماسه سیاسی نیت کنید!

روضه‌خوان را از هر جا رها کنی به کربلا می‌رسد!

حالا فهمیدید چرا مقام احدی به مقام شهیدان رکاب حسین نمی‌رسد؟ ثوابی که خدا به این تشکیلات داد بی‌نظیر بود چون عمل عبادی اجتماعی بی‌نظیری را در زمان حساسی انجام دادند. کار آن‌ها بهترین نوع ثواب تشکیلاتی ممکن بود. فلذا حماسه‌ساز شدند.

و تو را هم کربلایی است...

۹۴/۰۵/۰۵

نظرات  (۱)

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۴۲ سید.ف میرمصطفی
پدرآمرزیده پاکش کن. این کامنتو من گذاشتم! چرا بقیه رو بدنام می کنی!!!

پاسخ:
سلام عزیزم منم دقیقا منظورم تو بودی دیگه عتیقه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی